Doa Untuk Keselamatan Ibu & Kandungannya





Assalamaulaikum..

Bila da masuk 3rd trimester ni, perasaan mula dupdapdupdap...huhuhu.. mula fikir pasal keadaan masa bersalin. Banyak masa dihabiskan dengan blog walking untuk dapatkan info dan tips nak bersalin.

Teringat satu doa yang diberikan oleh kawan hubby untuk diamalkan sepanjang mengandung. Katanya doa ini untuk memohon kesejahteraan ibu dan kandungan sehingga kelahiran.

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita anak beranak ya sayang..



“Ya Allah, peliharalah anakku selama ia berada didalam perutku, dan sihatkanlah ia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkan lah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, dan tetapkankah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah, jadikankah dia sihat dan sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis, dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Masa Itu Emas

 

Copyright 2010 Beads!!Beads!!Beads!!. This blog template designed by Creative Bytes.